De Mercedes GLC is een van de meest verkochte auto's van Mercedes. Toen de firma in 2022 met een nieuwe variant op de markt kwam moest deze zijn succesvolle voorganger overtreffen.
Mercedes heeft met de 'nieuwe' GLC het weer voor elkaar gekregen om een goed product in de markt te zetten. Met een interieur vol luxe en het rijcomfort wat je van een echte Mercedes mag verwachten.
Wat vooral opvalt is dat de Plug-in hybride varianten van de GLC interessanter zijn dan ooit. Dit komt omdat zowel de Mercedes GLC 300 e als de Mercedes GLC 400 e in de praktijk 100 km actieradius behalen!
Verder zijn er ook interessante mild hybride benzine en diesel varianten. Combineer dit met grote binnenruimte, een strak uiterlijk en groot gebruiksgemak en dan is het niet zo vreemd dat de Mercedes GLC een populair model is.
Model | Brandstof | Type Hybride | Motorinhoud | Vermogen | Koppel | Acceleratie (0-100 km/u) | Transmissie | Aandrijving |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GLC 200 | Benzine | Mild-hybride | 2.0L I4 | 204 pk | 320 Nm | 7,8 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
GLC 300 | Benzine | Mild-hybride | 2.0L I4 | 258 pk | 400 Nm | 6,2 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
GLC 220 d | Diesel | Mild-hybride | 2.0L I4 | 197 pk | 440 Nm | 8,0 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
GLC 300 e | Benzine | Plug-in hybride | 2.0L I4 + EM | 313 pk (systeem) | 550 Nm (systeem) | 6,7 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
GLC 400 e | Benzine | Plug-in hybride | 2.0L I4 + EM | 381 pk (systeem) | 650 Nm (systeem) | 5,6 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
GLC 300 de | Diesel | Plug-in hybride | 2.0L I4 + EM | 335 pk (systeem) | 750 Nm (systeem) | 6,4 sec | 9G-Tronic | 4MATIC |
Trillingen in het stuur |
Piepende remmen bij lage snelheden |
De problemen zijn niet omvangrijk en doen zich lang niet bij alle auto's voor. Het is zeker geen reden om niet een Mercedes GLC te kopen. Daarnaast vallen de problemen binnen de zekerheid van onze 12 / 24 maanden Qoets merk garantie.
Concurrentie komt ook vooral uit de Duitse hoek. Met de BMW X3 en de Audi Q5. Dit zijn ook stijlvolle SUV's die verkrijgbaar zijn met veel motoriseringen. Een voorsprong die de GLC heeft op deze concurrenten is dat hij verder komt op een volle acculading in de hybride variant.
Uit de Zweedse hoek is er de Volvo XC60 die ook zeer populair is op de Nederlandse markt en deze hybride variant komt ongeveer 65 kilometer op een acculading.