Qollega aan het woord: Reinder Sterk
273560962_5020527878041502_3701981719713509813_n.jpeg

Qollega aan het woord: Reinder Sterk

14 mei 2024

IMG_3437 (2).jpg

Interview Reinder Sterk

Medewerker Levering

Tijdens de bouw van de woning van Reinder zijn moeder, kwam hij regelmatig bij Regts bouwmaterialen, destijds, tegenover het logistieke centrum van Qoets in Leeuwarden. Het viel Reinder op dat er vaak fraaie auto's stonden. De interesse was gewekt. Een jaar later kwam Reinder een vacature tegen van Qoets en aarzelde geen moment!

Hoe ben je bij ons gekomen en wat was je eerste indruk?

Tijdens de bouw van mijn moeder haar woning kwam ik met regelmaat bij Regts bouwmaterialen, destijds, tegenover ons logistiek centrum in Leeuwarden. Het viel mij toen op dat er vaak fraaie auto's stonden en in het bijzonder een BMW 330d Sedan (F31) met grote Qoets.nl beleterring erop. De interesse was gewekt en ik ging Qoets.nl volgen op sociale media en natuurlijk checkte ik met regelmaat de auto's op de site. Toen ik later dat jaar een vacature oproep zag op Facebook wist ik het zeker: hier wil ik gaan werken!

Welke auto rijd je op dit moment?


Momenteel rij ik een BMW 530i Sedan. Een ontzettend fijne reisauto met name tijdens de vakanties!

Wat zijn jouw auto dromen?

Dit is een vraag welke ook met regelmaat aan mij gesteld wordt door Qlanten. Ik vind het altijd lastig, daar deze droom nogal eens wisselt. Momenteel zou ik zeggen: Mercedes-AMG GT C Roadster. Chique, bruut en uniek in één. Wel het liefste in dat ''saaie'' zilver of grijs, dat past mij het beste...

Wat doe je binnen het Qoets team?

Momenteel werk ik samen met Sander en Marnix binnen het levering team. Deze Qlantreis begint, zodra de koopovereenkomst door onze Qollega verkoper is verzonden. Wij zorgen er samen voor dat alle gemaakte afspraken worden nagekomen, de auto voldoet aan onze leveringscondities en de verwachtingen worden waargemaakt (en hopelijk worden overtroffen). In dit proces heb ik met name veel Qlantcontact en verzorg ik afleveringen in ons aflevercentrum in Utrecht of bij de Qlant op locatie. Daarnaast hou ik mij verder bezig met het verder verbeteren van de ''levering'' Qlantreis.

Wat vind jij het leukste aan het werken bij Qoets?

Het leukste vind ik het werken met klanten in het segment waarin wij auto's mogen leveren. Door onze werkwijze hebben we veel persoonlijk contact met klanten. Velen van hen hebben we al meerdere auto’s mogen leveren, waardoor er een echte band ontstaat. De gesprekken en ontmoetingen met klanten overdenk ik 's avonds als ik terugrijd naar huis en krijg ik iedere dag weer energie van. De kers op deze al heerlijke taart is natuurlijk ook de combinatie met auto's. Iets waarvan ik als kleine jongen al van droomde.

IMG_6678.max-1600x1600.jpegquality-84.jpg
Qerstdiner

Hoe zou je de sfeer binnen het team beschrijven?

Ons team voelt erg vertrouwd, net als een familie en dat is het eigenlijk ook, omdat meerdere Qollega's van ons ook familieleden van elkaar zijn. Dat maakt al snel een aangename sfeer. Ik denk, en hoop, dat klanten deze sfeer ook zo ervaren. Veel qollega's maken al langere tijd deel uit van ons team, wat zorgt voor een hechte, betrokken en persoonlijke sfeer. Dat we erg goed met elkaar overweg kunnen, bespreken we dan ook graag regelmatig tijdens een hapje en een drankje na werktijd.

Welke verbeteringen zou jij graag zien bij Qoets?

Het telkens verder innoveren van de on- en offline Qlantreis. Ik denk dat wij hierin de laatste jaren al goede stappen hebben genomen door meer te standaardiseren en structuren, waardoor er een veel continue Qlantreis is ontstaan met een nog hogere klanttevredenheid dan de jaren ervoor. Dit blijft erg belangrijk voor ons.

Welke kwaliteit zou je willen ontwikkelen de komende jaren?

Graag zou ik makkelijker uit de dagelijkse operatie willen stappen om mij beter te kunnen focussen op de lange termijn die ik in de vorige vraag heb beschreven. Als ik hierin een goede balans kan vinden, worden mijn dagelijkse uitdagingen op de lange termijn telkens iets eenvoudiger en gaat daarbij onze klantreis en klanttevredenheid verder omhoog.

Wat vind je het moeilijkste in je baan?

Nee zeggen, dat vind ik het aller moeilijkste! Ik ben, zover je dat van jezelf kan zeggen, ontzettend klantgericht. Dat is niet altijd een goede combinatie, want als je een klant op korte termijn geen nee kan zeggen krijgt de klant op de lange termijn een minder goede klantreis en dat betekent een lagere klanttevredenheid. Omdat ik moeite heb met nee zeggen, moet ik soms afwijken van bestaande processen en structuren, wat de kwaliteit soms kan verminderen. Klantgericht zijn zie ik als een kernkwaliteit, maar kan daardoor ook een valkuil zijn.