Inhoudsopgave
In 2005 introduceerde Land Rover Range Rover de 'Sport'. Dit is het kleinere en sportievere broertje van de Land Rover Range Rover. Rond dezelfde tijd in 2022 als de introductie van zijn grotere broer, verscheen ook de nieuwste generatie van de Range Rover Sport op de markt.
Een futuristisch exterieur, volledig up-to-date interieur en geoptimaliseerde aandrijflijnen moeten er voor zorgen dat ook deze versie van de Sport weer een succes gaat worden.
Lees alles over de nieuwe Land Rover Range Rover sport in onze review.
Het uiterlijk van deze variant van de Land Rover Range Rover Sport is op zichzelf al uniek te noemen. De auto heeft een vernieuwend en stoer design, maar behoudt tegelijkertijd de statige uitstraling die zo kenmerkend is voor een Land Rover Range Rover. Daarnaast zijn de offroadkwaliteiten net zoals bij zijn voorgangers indrukwekkend, waardoor hij zich niet alleen op de weg, maar ook daarbuiten uitstekend weet te redden.
Ook op het gebied van interieur kom je in de nieuwste variant van de Sport niks te kort. Bij binnenkomst van de auto wordt je begroet door een helder digitaal cockpit in combinatie met een 13.1 inch infotainmentscherm. Verder beschikt het interieur over mooi uitziende materialen en veel opbergruimte.
De Range Rover Sport is verkrijgbaar in twee hybride varianten: de P460e met 460 pk en de P550e met 550 pk. (Tot en met 2023 werden deze aangeduid als P440e en P510e, met 440 en 510 pk.) Dit zijn dan ook meteen de meest interessante versies in Nederland gezien de BPM. Met een elektrische WLTP-actieradius van 110 tot 123 kilometer zijn deze cijfers uitstekend te noemen in dit segment. Vooral in Nederland kan je hier goed mee uit de voeten en zo kan je door regelmatig te stekkeren het verbruik van de zware auto toch naar beneden krijgen. Mocht je liever geen hybride willen? Dan zijn er ook een aantal Diesel en Benzine varianten beschikbaar.
Vul je zoekopdracht in en ontvang vrijblijvend een voorstel.
Variant | Vermogen (pk) | Trekgewicht geremd (kg) |
---|---|---|
P440e PHEV | 440 pk | 3.000 kg |
P460e PHEV | 460 pk | 3.000 kg |
P510e PHEV | 510 pk | 3.000 kg |
P550e PHEV | 550 pk | 3.000 kg |
P530 (benzine) | 530 pk | 3.500 kg |
P635 SV (benzine) | 635 pk | 3.500 kg |
D250 (diesel) | 249 pk | 3.500 kg |
D300 (diesel) | 300 pk | 3.500 kg |
D350 (diesel) | 350 pk | 3.500 kg |
Wat is goed? | Wat kan beter? |
---|---|
Goed bruikbare elektrische actieradius bij de PHEV variant | Gevoelig voor 'kinderziektes' en storingen |
Range Rover looks in een nieuw jasje | Hoge vanafprijs |
Up-to-date infotainmentsystemen |
De Volvo XC90, BMW X5, Audi Q7 en de Mercedes GLE.
Het zijn allemaal luxe SUV's met vergelijkbare binnenruimte die veel comfort bieden.
Een mooi voordeel van deze generatie Range Rover Sport is dat hij leverbaar is met meerdere aandrijflijnen. Of je nu kiest voor een benzinemotor, een diesel of een plug-in hybride, er is voor vrijwel iedere wens een passende uitvoering.
Land Rover heeft niet altijd de beste naam op het gebied van betrouwbaarheid, al is dat lang niet altijd terecht. Wat wél zeker is: deze auto kan standaard minimaal 3.000 kg trekken, is ruim van binnen en daarmee niet alleen stijlvol, maar ook verrassend functioneel.
Zoek je iets stijlvols, praktisch én onderscheidends? Dan is deze Range Rover Sport zonder twijfel het overwegen waard.
Vul je zoekopdracht in en wij vinden jouw perfecte uitvoering.
Zoekopdracht